RSS

CJ7 z mrtví vstání

11 říj

Úvodem bych Vás rád informoval o novém blogu pro všechny fanoušky a vyznavače životního stylu „Jeep“. Budeme Vám přinášet nejžhavější novinky ze světa Jeepů, přestaveb a staveb,na kterých jsme se podíleli mi jako Crown automotive. Především se soustředíme na užitečné rady a tipy pro správnou montáž některých kritických dílů nebo doplňků. Odkaz do blogu najdete na našem CrownFacebooku.

Rád bych tedy představil vůz jednoho ze zákazníků společnosti Crown. Jde o Jeep CJ-7 z roku 1978, což je vlastně předchůdce klasických a známějších Wranglerů.

Řada CJ „byla započata“ v roce 1944 typem CJ-2, tehdy vlastně ještě jeho vojenskou verzí. Označení CJ znamená „Civilian Jeep“. Přičemž prvním civilním „džípem“ z produkce Willys-Overland Motors Inc. byl CJ-2A, který přišel na svět v roce 1945 (konec druhé světové války; 1939 – 1945).

Poté následovala výroba dalších typů až po CJ-10A, jehož produkce skončila v roce 1986. Charakteristickými znaky karoserie u posledních řad byly zakulacené tvary.

Jeep CJ-7 našeho zákazníka je poháněn motorem o objemu 4,2 litru. Je to řadový šestiválec s výkonem 85 kW (116 k) při 3 200 ot/min, „spřažený“ s manuální čtyřrychlostní převodovkou.

Jeepa majitel objevil po dlouhém pátrání po vlastech Českých v zapadlém bazaru, a i přesto, že se na něm zub času už trošku podepsal, byl plně pojízdný a majitel si ho po vlastní ose odvezl domů, odhodlán Jeepa řádně zrenovovat.

Majitel měl v plánu zachovat na něm vše maximálně tak, aby mohl prodělat s vozem testaci na historické vozidlo. To v podstatě znamenalo „Céjésedmičku“ rozebrat a díl po dílu vše řádně vyspravit. Majitel byl nucen vyměnit původní díl za nový vlastně až tehdy, když už ten starý opravdu dosloužil a nijak spravit už nešel, či úplně chyběl. Po kompletní opravě podvozku, včetně opravení listových per, ložisek v kolech, brzd; od převodky řízení až po výměnu čepů na spojovacích tyčích, přišlo na řadu také výfukové potrubí.

To si majitel nechal vyrobit úplně nové na zakázku, takže více než čtyřlitrový šestiválec nyní pěkně bublá.

Pak už následovala renovace celé časem poznamenané karoserie. To znamenalo dlouhé hodiny broušení,vaření a kytování. Mezitím majitel stihl opravit chlazení, topení a jiné „drobnosti“. Po vyspravení karoserie byl Jeep CJ-7 připraven na nový lak. Odstín barvy byl zachován původní, tedy tmavě zelená metalíza. K této barvě krásně ladí plátěná střecha soft top v pískové barvě od firmy Bestop.

Majitel má k dispozici i černou originální pevnou střechu hard top. Jeep nakonec prošel úspěšně i testy pro zařazení do klubu historických vozidel, což jen dokládá šikovnost majitele při renovaci tohoto Jeepa CJ-7.

Přejeme mu mnoho pěkných zážitků za volantem!

Autor: Daniel Marter, crownauto.cz

Reklamy
 
1 komentář

Zasláno on Říjen 11, 2011 v Renovace

 

Vlastnosti: , , , , , , , ,

Jedna odpověď na “CJ7 z mrtví vstání

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: